ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

8/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΤΗΣ

     ΜΕΛΙΤΗ 53071 ΤΗΛ. 2385037250

                                                              ΜΕΛΙΤΗ, 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2003

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

     Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μελίτης, ως ομάδα Αγωγής Υγείας την Παρασκευή, 9 Μαΐου 2003, καταγράφηκαν σε πίνακες και γραφήματα και οι κυριότερες παρατηρήσεις μου είναι οι εξής:

1.     Το δυναμικό του σχολείου είναι 102 μαθητές και απουσίαζαν
εκείνη  την ημέρα 2 μαθητές . Αγόρια = 50  Κορίτσια = 50

2.     Το δυναμικό του Ολοήμερου είναι 45 μαθητές και παρακολούθησαν τα μαθήματα εκείνη την ημέρα 32 μαθητές (απουσίαζαν  13 μαθητές)

3.     Τα στοιχεία είναι πραγματικά και τα πρωτότυπα φυλάσσονται

4.     Οι πίνακες θα μπορούσαν να γίνουν και κατά τάξη.

Τα συμπεράσματα από τους πίνακες είναι :

Α. Από τα στοιχεία του 1ου Πίνακα με την ερώτηση προς το μαθητή «Τι έφαγε πριν έρθει το πρωί  στο σχολείο» προκύπτει το συνταρακτικό αποτέλεσμα ότι από τους 100 μαθητές δήλωσαν ότι δεν τρώνε ΤΙΠΟΤΑ το πρωί οι 25 μαθητές (25%),  9 αγόρια και 16 κορίτσια. Θα γίνει άμεση ενημέρωση γονέων για την ευαισθητοποίησής τους. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι κανένα παιδί δεν τρώει αβγό που είναι τόσο απαραίτητο στην ανάπτυξή τους.

Β. Από τον 2ο Πίνακα «Πόσα χρήματα είχε για να αγοράσει» προκύπτει ότι 32 μαθητές (32%), αγόρια 15 και 17 κορίτσια, δε διέθεταν  ΚΑΘΟΛΟΥ χρήματα. Αν το πρόβλημα είναι οικονομικό, θα πρέπει να φροντίζουν οι γονείς να τρώνε τα παιδιά τους οπωσδήποτε καλό πρωινό στο σπίτι.

Γ. Στον 3ο Πίνακα «Τι αγόρασε με τα χρήματα που είχε» φαίνεται ότι από τις 94 αγορές που έκαναν οι μαθητές, υπήρξαν και 40 κακές επιλογές (37,6%) που τις έκαναν ερχόμενοι το πρωί στο σχολείο, ψωνίζοντας από σούπερ μάρκετ  ή περίπτερα. Γι αυτό οι γονείς πρέπει να ελέγχουν από πού και τι  ψωνίζουν τα παιδιά για το πρωινό τους και να τα παροτρύνουν να προτιμούν το κυλικείο του σχολείου που τους  παρέχει ασφαλή και επιτρεπόμενα είδη υγιεινής διατροφής.

Δ. Ο 4ος και τελευταίος Πίνακας  ο οποίος αναφέρεται στους μαθητές του Ολοήμερου με την ερώτηση «Τι θα γευματίσεις το μεσημέρι;», είναι ικανοποιητικός, γιατί οι περισσότεροι μαθητές πηγαίνουν στα σπίτια τους, τρώνε και επιστρέφουν στο σχολείο. Υπάρχουν δυστυχώς και 3 αγόρια και 1 κορίτσι (12,5%) που δεν τρώνε τίποτα και πρέπει οπωσδήποτε να διερευνηθεί για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.

Τελικά συμπεράσματα:

 

·        Στο Δημοτικό Σχολείο Μελίτης υπάρχουν πολλοί μαθητές που έρχονται το πρωί  νηστικοί στο σχολείο, πράγμα απαράδεκτο. Το γεγονός αυτό δεν δικαιολογεί καμιά οικογένεια, πλούσια ή  φτωχιά  γιατί βάζουν σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών τους. Η λύση για όλους είναι ένα καλό πρωινό για την αρμονική ανάπτυξη των  παιδιών.

·        Υπάρχει και η καλή πλευρά, όπου οι περισσότεροι μαθητές τρέφονται με παραδοσιακές τροφές .

·        Όσοι μαθητές κάνουν κακές επιλογές σε αγορές για το πρωινό τους  να φροντίσουν ιδιαίτερα τα δόντια τους, γιατί σύντομα θα τα χάσουν.

·        Όλοι οι μαθητές του Ολοήμερου πρέπει οπωσδήποτε κάτι να τρώνε το  μεσημέρι, κανείς δεν πρέπει να μένει τελείως  νηστικός. 

 

 

Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου

 

 

Μιχάλης Μυλωνάς

 

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 
ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

                                                                     ΜΕΛΙΤΗ, 16  ΜΑΪΟΥ  2003

 

    ΟΜΑΔΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:             ΥΠ. ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ:

   ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ               ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ               

               ΜΕΛΙΤΗΣ

 

ΘΕΜΑ :«ΠΡΩΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΟΛΩΝ    ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

       Η ομάδα Αγωγής Υγείας των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του 8/θ Δημοτικού Σχολείου Μελίτης, την Παρασκευή, 9 Μαΐου 2003 πραγματοποίησε έρευνα σε όλες τις τάξεις του σχολείου για την πρωινή  διατροφή των μαθητών στο σπίτι και στο σχολείο  κατά τη διάρκεια της σχολικής εργασίας.

          Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν σε κάθε μαθητή ήταν:

·        Η τάξη

·        Το φύλο, αγόρι – κορίτσι

·        Τι έφαγε ή τι ήπιε πριν έρθει στο σχολείο

·        Πόσα χρήματα είχε μαζί του για να ψωνίσει από το κυλικείο

·        Τι αγόρασε με τα χρήματα που είχε

 

Για τους μαθητές που συνεχίζουν στο Ολοήμερο σχολείο:

·        Ποιο θα είναι το γεύμα του και τι θα πιει το μεσημέρι

 

Οι απαντήσεις όλων των μαθητών συνοψίζονται στους πίνακες και τα γραφήματα που ακολουθούν:

Πίνακας 1ος : Τι έφαγε ή τι ήπιε πριν έρθει στο σχολείο ο μαθητής;

Πίνακας 2ος: Πόσα χρήματα είχε μαζί του για να ψωνίσει από το κυλικείο

Πίνακας 3ος : Τι αγόρασε με τα χρήματα που είχε

Πίνακας 4ος : Ποιο θα είναι το γεύμα του και τι θα πιει το μεσημέρι